Indien u vragen heeft of niet tevreden bent over de behandeling of bejegening van de patiënt, dan kunt u dit te allen tijde melden bij de secretaresse, de assistente of rechtstreeks bij de orthodontist tijdens de behandeling.

Uiteraard is het ook mogelijk om telefonisch contact te hebben met de orthodontist (voorkeur na 17.00 uur) en/of schriftelijk uw melding te doen.

Indien u echter de voorkeur geeft aan een persoonlijk gesprek met de orthodontist, dan kunt u daarvoor – eventueel telefonisch – een afspraak maken, via de balie-secretaresse.

Dit gesprek kan dan op de praktijkdagen van maandag tot en met donderdag worden ingepland na afloop van het behandelprogramma, na 16.30 uur.

Als u behoefte heeft aan een derde, neutrale partij, dan kunt u uw klacht indienen bij de KNMT, de beroepsvereniging waar onze praktijk bij aangesloten is. Een onafhankelijke klachtenfunctionaris zal dan kosteloos tussen u en ons bemiddelen met als doel een oplossing te vinden.

Geschil?

Als u er ondanks de hulp van de klachtenfunctionaris niet uitkomt, kunt u voor € 75,00 een beroep doen op de Geschilleninstantie Mondzorg. Dan wordt uw klacht door een commissie van vijf deskundigen beoordeeld.

Voor meer informatie over mondzorg, behandelingen en kosten kunt terecht op www.allesoverhetgebit.nl. Vragen kunt u stellen aan het Tandheelkundig Informatiepunt (TIP) 0900-2025012       (€ 0,90 per gesprek).  Beide geven onafhankelijke informatie en zijn opgericht door onze beroepsorganisatie KNMT.

 

N.B. :  Met financiële vragen kunt u zich rechtstreeks tot de secretaresses wenden.